به پایگاه اطلاع رسانی مسجد قاسم ابن الحسن علیه السلام...ملاثانی... خوش آمدید مسجد قاسم ابن الحسن علیه السلام(ملاثانی)
مسجد قاسم ابن الحسن علیه السلام(ملاثانی)
 
با ذکر صلوات وارد شوید
با چند رکعت نماز خواندن کسی مسلمان نمیشود...! خواهرم حجابت . برادرم نگاهت گزارش تصویری مراسم جشن دهه مبارک فجر 4 حرف قشنگ (!) چند دقیقه ؟! حرمت نماز از نظر رسول خدا امام صادق (ع) آقا شرمنده ایم همسری که لقمه ای ... قانون سقوط... نحوه انجام سجده سهو ما کجای قرآنیم؟؟؟ شیطان کیست؟ انشا با موضوع نماز دانلود فیلتر شکن جدید محرم 1392 جملات کوتاه وزیبا در مورد محرم وامام حسین (ع) امام حسين عليه السلام از ديدگاه انديشوران جهان... اعمال دهه اول ماه ذی الحجه گزارش تصویری اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس 1392/6/20 دل عزراییل برای چه کسانی سوخته است؟ تصاویر جلسه هفتگی ختم و تفسیر قرآن کریم مورخ 1392/6/25 (جزء چهارم) داستان رابطه شیطان با نماز تصاویر جلسه هفتگی ختم و تفسیر قرآن کریم مورخ 1392/6/18 (جزء سوم) ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن داستان کوتاه 2 تصاویر مراسم ترویج فرهنگ قرآنی مورخ 1392/5/28 جزء اول می گویند خدا همه جا حاضر است چرا رو به قبله باید نماز خواند؟ شبهای قدر رمضان 1392 به روایت تصویر  حکم وضو گرفتن قبل از وقت نماز علی (ع) در شب 19 رمضان چه اذکاری می گفتند؟ لیالی القدر آتش جهنم را 70بار آب زدند تا که شد گرمای دنیا گزارش تصویری مراسم ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان حرفهای در گوشی با روزه داران خاطرات شیرین داستان کوتاه احادیثی در باره (عمر آدم) آقا حواست هست؟ چگونه خواب امام زمان (عج) را ببینم؟ سخن یک بزرگ آیت الله فاضل لنکرانی قصابی که گوشتش گوشت مسلمانان است +تصویر(18+) حکایت بهلول و خلیفه گزارش تصویری 2 هرگز... بشتابید ثبت نام شروع شد

اگر بیماری خاصی ندارید و به امید خدا می خواهید امسال در مهمانی خدا شرکت کرده و روزه های خود را بگیرید بد نیست که این مطلب را تا انتها بخوانید .

۱-برخی از روزه داران در این ایام دچار بوی بد دهان می شوند اما نمی دانند علت آن چیست و چگونه می توان با آن کنار آمد. برای حل این مشکل ، پس از خوردن سحری، لازم است حتماً مسواک بزنیم. (قابل توجه افرادی که بدون سحری روزه می گیرند)، سپس با نخ دندان فضاهای خالی میان دندان ها را که ممکن است باقی مانده غذا درون آن جا بگیرد، پاک کنید. بله، زبان را باید با مسواک تمیز کنید.از دهان شوی آنتی باکتریال استفاده کنید و بالاخره این که هنگام سحری دو تا سه لیوان آب را،حتماً بنوشید.توجه داشته باشید که وضع ناسالم معده هم می تواند موجب ایجاد بوی بد دهان شود. بنابراین لازم است تا در طول ماه رمضان برای جلوگیری از این عارضه، رژیم غذایی خود را کنترل کنید. شما حتی می توانید یک دهان شوی همراه داشته باشید و در طول ساعات روزه داری به شکلی که آب از گلو پائین نرود، آن را غرغره کنید.بسیاری از روزه داران در طول روز از مسواک زدن خودداری می کنند و این کار اشتباه است؛ چرا که هیچ مغایرتی میان روزداری و مسواک زدن وجود ندارد. بدن هر یک از ما به عنوان مسلمان باید در ماه رمضان به اندازه ای تمیز و خوش بو باشد که افراد غیرمسلمانی که در کنار ما زندگی یا کار می کنند، به خاطر روزه داری ما را سرزنش نکنند. شَهْرٌ هوَ عِنْدَاللهِ اَفْضَلُ الشُّهورِ، وَ اَیّامُهُ اَفْضَلُ الاَْیّام، وَ لَیالِیهِ اَفْضَلُ اللّیالى، وَ ساعاتُهُ اَفْضَلُ السّاعاتِ.

۲-  اگر روزه دار آب را به قصد رفع عطش در دهان گرداننده و بیرون بریزد بطورى که هیچ مقدارى از آب پایین نرود اشکالی ندارد.

۳- اگر در ماه رمضان براى سحرى بیدار شویم و سحرى بخوریم و بعد بفهمیم اذان گفته‌اند روزه قبول است و قضا ندارد.

۴- گاهى اوقات انسان ترش مى‌کند،یعنى موادى ترش مزه از معده او به فضاى دهان او مى‌آید. حال، اگر روزه‌دارى ترش کند و این مواد را سهواً یا عمداً قورت دهد اگر پس از آنکه به فضاى دهان آمد عمداً و اختیاراً فرو برد، روزه‌اش باطل مى‌شود ولى سهواً مبطل روزه نیست.

۵-کارهاى دندانپزشکى از قبیل کشیدن دندان، عصب کشى، بى‌حسى، پر کردن اگر چیزى وارد حلق نشود، روزه را باطل نمیکند. پس از دندان پزشکی اگر خون در آب دهان مستهلک شود، محکوم به طهارت است و بلعیدن آن اشکال ندارد و مبطل روزه نیست.

۶-  با توجه به طولانی بودن زمان روزه‌ داری در فصل تابستان که حدود ۱۴تا ۱۵ ساعت طول می کشد، مصرف غذای مقوی و نوشیدن مایعات در وعده غذایی سحری می ‌تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت روزانه ی روزه‌ داران را تأمین کرده و عوارض ناشی از کمبود مواد غذایی و مایعات را در بدن کاهش دهد.توصیه می ‌شود در برنامه سحری روزه ‌داران از یک برنامه غذایی کامل و مناسب که حاوی پروتئین کافی، کربوهیدرات و چربی متناسب باشد استفاده کنند، یعنی برنامه غذایی سحر بهتر است شبیه یک وعده غذایی ناهار باشد. بهتر است در وعده غذایی سحر از خوردن غذاهای چرب و خشک مانند کوکوسبزی و کوکوسیب‌زمینی ، کتلت، گوشت‌های سرخ شده، ماهی سرخ شده، فست فودها، سوسیس و کالباس ، غذاهای ادویه ‌دار و انواع سس‌ها پرهیز شود که این غذاها باعث عطش زیاد، احساس ترش کردن غذا و سوزش معده در طول روز می ‌شوند. بهترین غذاها در وعده سحر غذاهای آب پز و بخارپز، برنج و خورش ‌های کم چرب است. روزه داران لازم است در سحر مایعات مثل آب، چای کم رنگ و آب میوه مصرف کنند. نخوردن سحری ممکن است اثرات مفید روزه را از بین ببرد، چون باعث تامین نشدن نیازهای تغذیه‌ ای ضروری روزه ‌دار می ‌شود و در نتیجه بدن او به سوخت ناقص چربی ‌ها متوسل می ‌شود و سوخت ناقص چربی ‌ها در بدن ترکیبات کتونی را به وجود می آورد که نتیجه آن بوی بد دهان روزه ‌دار است. عوارض دیگر مصرف نکردن سحری شامل سردردها ، دردهای عضلانی، بی حالی مفرط ناشی از افت قند خون، کاهش یادگیری ، بی حوصلگی و خستگی است،بنابراین حتما به روزه داران توصیه می‌ شود که برای خوردن سحری بیدار شوند.

۷- پرخوری در زمان افطار سیستم عصبی به نام پاراسمپاتیک را تحریک کرده و منجر به بی حالی شدید و حتی غش می ‌شود.فاصله بین افطار تا سحر بهترین زمان برای مصرف مایعات مثل آب، چای، آب میوه‌ های طبیعی ، میوه و تنقلات سالم مثل بادام، پسته و گردو است.خوردن زولبیا، بامیه و سایر شیرینی ‌ها، فایده ‌ای جز چاقی، اضافه وزن و ابتلا به افزایش بی ‌رویه قند و چربی ‌های خون ندارد و توصیه می ‌شود از مصرف بی رویه این شیرینی ‌ها در برنامه افطاری و پس از افطار پرهیز شود.



منتظر نظرات خوب شما هستیم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 تير 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت